Friday, November 14, 2008

Mendedahkan Kesesatan Wahhabi Adalah Langkah Perpaduan Ummah

Wahabi merosakkan perpaduan islam,

kritikan terhadap Wahabi bukan bermakna ingin menggalakkan perpecahan,

bahkan INI adalah langkah langkah PENCEGAHAN

agar ramai di luar sana yang tidak tahu dan mereka mesti tahu

sebelum terkena dengan virus WAHABI yang sukar diubati ini.

Kerana MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MENGUBATI !

kenalilah virus anda!!!!


23 comments:

ustazmoden said...

betul !! sokong

hamba Allah said...

tidak betul.. bahkan puak-puak tarekat, asyairah dan ahbasy nilah yang memecah-belahkan umat.

Allah menjadikan umat ini pada asalnya bersatu (di bawah al=Qiran dan sunnah). sedangkan perpecahan itu datangnya apabila ajaran baru (bid'ah) menyelit masuk ke dalam fahaman Islam kemudian ia di ikuti.

Lalu, fahaman mana yang benar? Tetap saja fahaman yang mengikut Allah dan Rasul.

Maka fitnah dari Terekat sufi yang berpecah-belah dari sekian banyaknya kelompok mereka sehingga mencapai puluhan ribu dari seantero dunia ini, dengan memiliki syari'at yang berbeda-beda.

Kemudian asya'irah maturidiah yang tidak pernah habis dalam menetapkan sifat wajib bagi Allah sedangkan telah jelas Sifat2 Allah di dldalam Quran dan Hadis dan ianya tidak hanya 7 yang wajib atau 13 atau 20.

Kemudian ahbasy yang baru menyusut mengambil mazhab syafi'i sebagai mazhabnya, tarekat naqsyabandi @ Rifai sebagai mazhab tasawwufnya dan Asya'irah dalam mazhab aqidahnya lalu di kafirkan siapa yang menyelisihi mereka.

INIKAN PERPECAHAN!!!!

Kenali virus anda adalah dari blog ini....

Khairi Jalalluddin said...

Jangan berbalah dalam hal agama nanti berpecah.

Panglima Perang Cyber said...

saya sokong geng syiah wahabi inilah virus sebenar...

mereka duri dalam daging islam..

percayalah..

bunga mawar said...

Majlis Maulid Di Pusat Pengajian Ba'alawi, Kemensah (MALAM INI)
.
Tarikh:
21 Rabi'ul Awwal 1430H/ 18 Mac 2009 (Rabu)
selepas Maghrib
.
Lokasi:
Pusat Pengajian Ba'alawi, No 9, Jalan UP2A, Prima Ukay, Kemensah. (Zoo Negara)
.
Tetamu Khas:
Habib Kazim as-Seggaf (dari Tarim, Hadramaut),
Habib 'Ali Zainal 'Abidin al-Hamid dan
Tuan Guru Baba Abdul Aziz

Aturcara:
Sholat Maghrib berjemaah , Bacaan Ratib al-Haddad, Bacaan Maulid - Diyaul Lami', Ceramah oleh Habib Kazim , Qasidah , Ucapan oleh Tuan Guru Baba Abdul Aziz , Ijazah Bacaan Dhiya ul Lame' oleh Habib Kazim , Tertib al-Fatihah oleh Habib 'ali Zainal 'Abidin al-Hamid , Sholat Isya' , Jamuan.

Muslimin dan Muslimat di jemput hadir. Dan sila panjangkan jemputan ini kepada kenalan tuan-tuan/puan-puan. http://pondokhabib.wordpress.com

bunga mawar said...

Pengajian Kitab bersama Sheikh Muhamad Fuad Kamaluddin(Ahli Majlis Fatwa N.Sembilan), Hari ini di Surau Kemensah Heights


Muslimin Muslimat semua dijemput hadir ke majlis ini pada:

Tarikh :
24 Mac 2009 (SELASA - HARI INI)
Masa :
Lepas Solat Maghrib
Tempat :
Surau Kemensah Height, belakang Zoo Negara.

http://pondokhabib.wordpress.com

bokbon said...

Allah mengurniakan kita umat Islam dengan Al-Quran dan juga sunnah nabi s.a.w. Kedua-dua perkara ini telah cukup sempurna Allah jadikan tanpa perlu lagi adanya penambahan atau pentakwilan, jadi jika mengikuti sepenuhnya kesempurnaan yang telah Allah kurniakan ini akan dipanggil wahabi, maka panggillah. Panggil binatang pun tidak mengapa. Hidup adalah semata kerana untuk redha Allah.

Dan jika kita berbalik kepada Al-Quran dan juga sunnah nabi s.a.w, maka siapa yang betul dan siapa yang salah atau siapa yang memecah-belahkan umat atau siapa yang virus, terang-terangan akan dapat dihidu dan dicam, tak gitu penulis blog?

Tapi disini tidak mahu untuk aku menegaskan siapa yang betul mahupun siapa yang salah, kerana pada pandangan aku melalui penulisan-penulisan kamu, tidak ada sesiapa yang lebih betulnya selain dari kamu dan golongan kamu serta anutan-anutan kamu. Maka tiada gunanya juga kan?

Bagi aku, adalah lebih baik kamu duduk semeja dengan mereka-mereka yang kamu rasa salah itu dan kemudian berbincang tentang apa yang betul dan apa yang tidak betul, mungkin dari situ akan adanya titik tolak perubahan positif yang akan berlaku. Lebih baik dari kamu menyalak-nyalak disini, bil internet dan elektrik tetap perlu dibayar kan. Atau kamu menulis dari siber kafe? hahaha!!

Sabar tuan tanah, kita manusia tidak pernah sempurna, kan? sebab itulah perlunya untuk kita belajar sampai ke mati, dan untuk pengetahuan kamu. Sekolah menengah kamu adalah juga sekolah menengah aku. Tapi kalau ditakdirkan kita bersua nanti, jangan pula kamu menyalak aku. heh!

Dan untuk kamu panglima perang cyber, syiah dan wahabi itu adalah dua golongan yang sangat jauh bezanya. Yang kamu satukan itu kenapa? atau selama ini kamu ingat syiah itu adalah wahabi? nama saja panglima, aku yang anak-anak kecil ini pun tahu membezakannya.

Malu benar aku membaca komen kamu.

percayalah..

bunga mawar said...

JADUAL KUNJUNGAN AL-ALLAMAH AL-MUHADDIS AL-HABIB UMAR BEN HAFIZ HAFIZAHULLAH KE MALAYSIA

JADUAL KUNJUNGAN AL-ALLAMAH AL-MUHADDIS AL-HABIB UMAR BEN HAFIZ HAFIZAHULLAH

KE MALAYSIA

1) ISNIN , 11 MEI , 6PTG - 10 MLM :

JILSAH DI MASJID AL-FALAH USJ 9 ,

SUBANG JAYA , SELANGOR


2) SELASA, 12 MEI, 6PTG-10 MLM:

JILSAH DI MASJID SELAT ,

PULAU MELAKA, MELAKA

3) RABU , 13 MEI , 6PTG - 10 MLM :
JILSAH DI MASJID WILAYAH,

JALAN DUTA, KL
http://pondokhabib.wordpress.com

khairul hairi said...

Salam...kita semua sayangkan Islam dan mengaku bahawa kita adalah bersaudara knp kita tidak boleh menerima pendapat orgh lain saling sesat menyesatkan dakah ini yang ditunjukan oleh para ulamak dahulu apabila mereka berselisih pendapat kita ada Al-Quran dan Sunnah Nabi S.A.W sebagai pedoman dan ingatlah satu sabda Nabi S.A.w " syaitan tidak menyesatkan kamu perkara yang besar2 dalam agama dia akan cuba menyesatkan kamu dalm hal2 yang kecil "

Daurus Syabab said...

salam..ana org baru d sini..scra kbtulan ana trlihat blog ni..ana nk tnya 1 soalan dlu kli ni..hrap d jawab oleh saudara abulehyah..di header blog shbat mnunjukkn saudra ign mnyatukan umat islam kembali. tp, dr awal smpai hjug blog saudra bnyak mghina umat islam yg lain juga pd msa yg sama. kesian anta. apa anta nk jawab d akhirat kelak trhdap sgla yg anta sebut, cela, hina dsb tentag bebrpa ulama islam yg trdahulu..anda guna blog ini utk

Daurus Syabab said...

utk meghina umat islam yg lain..anta sndri juga cuba memecahbelah umat islam tnpa anta sedar..jgnlah kita hnya mndgar dr sebelah pihak shj. dgarlah dr kdua2 pihak dgn penuh yakin.brulah seimbg dacing. jgnlah guna blog ni dan luahkn plbagai tohmahan. tndakan anta bgaikan bersilat d glggag sndri. menang sndri.

Daurus Syabab said...

masig2 ad hujjahnya..d ngara akhirat brulah kita akn tahu siapa yg betul siapa yg salah..jgnlah d tmbah dosa yg sntiasa ada. dunia hnya smntra. Jgn siakan dgn jadikan blog ini tmpat mgumpat para ulama dan umat Islam yg lain..jika benar empunya tanah igin satukn umat Islam..kalau benarlah..kalau x, mgumpatlah lg org yg anta xkan dpt mnta maaf lg (sudah meninggal)..renuglah shbat seagamaku

fadz said...

sokong!!! sokong!! alhamdulillah kerana wujudnya blog ini!

Rasheed said...

Assalamu 'alaikum.

Betul ke wahabi ni sesat? Sebab mereka juga bersumberkan al-quran dan al-Hadith. Mereka ulama, lebih alim dan lebih memahami bahasa Arab daripada kita, kita hanya memahami agama dengan perantaraan/terjemahan orang lain. kita juga mengetahui tentang mereka melalui orang lain yang merupakan musuh kepada mereka.

Agama dan bahasa Arab itu sendiri banyak rahsianya yang perlu dikuasai sebelum boleh menghukum sesuatu perkara berkenaan dengannya. Oleh itu selidikilah berkenaan kedua-dua pihak (wahabi & ahbash) secara lebih mendalam dari sumber-sumber yang lebih ADIL, supaya kita dapat maklumat yang sebenarnya.

Rujuklah diri kita dari banyak segi, adakah kita lebih baik dari orang yang kita hukumkan kafir atau sesat itu? kerana dibimbangi hukuman itu akan kembali kepada kita sendiri.

Mereka yang dikatakan pelopor wahabi itu sebenarnya boleh dikatakan mujtahid, kalau mereka betul dapat 2 pahala, kalau mereka salah dapat satu pahala. Kita ni hanya muttabi' sahaja. Jangan cepat menuduh mereka, nanti muflis, tak dapat masuk syurga.

" Orang yang mengaku/merasakan dirinya alim adalah jahil sebenarnya."

Wallahu a'lam.

Sarasein said...

Saya ingat ingin mencari kebenaran dengan melihat pandangan yang berbeza. Tetapi melihat akhlak penulisan seperti ini siapa pun takkan percaya golongan atau jemaah tuan. Saya bukanlah ustaz macam tuan tetapi tuan melampau dalam menghina orang. Sepatutnya gunakan bahasa yang baik dengan hujah yang bernas serta menunjuk sikap terpuji tenang, jiwa yang suci, dan hati bersih serta berkhemah tinggi.

Goldman said...

Untuk harga emas jongkong dan lain-lain yang hebat sila hubungi saya di goldman999.9@hotmail.com.

Harga lagi murah daripada Habib, Poh Kong dan dealer2 lain. Bekalan antarabangsa.

Terima kasih.

Fakeh said...

Rasulullah s.a.w. adalah jawatan yang dilantik oleh Allah sendiri. Allah sendiri tengok dalam ramai-ramai manusia di muka bumi ini entah berapa ribu juta trillion manusia ni ada seorang di dunia ni namanya Muhammad Bin Abdullah s.a.w.

Beliau telah dilantik menjadi nabi bila umur dia 40 tahun. Waktu dia beranak jadi 40 tahun belum jadi nabi ni dia beranak, bonda dia mak dia Siti Aminah tak tahu anaknya ini akan dilantik menjadi nabi.

Sebagaimana yang disebut minggu lepas, kita menyambut maulid nabi, maulid nabi ni kerja tak sudah. Jangan ingat bila kita sambut maulid nabi ni selesai masalah. Kalau Nabi Muhammad waktu dia beranak tu serupa Muhammad Muhammad lain.

Kat kampung kita ada Muhammad,situ ada Muhammad, ada Mat, orang Melayu Kelantan panggil Mat, Mat anak kita, Mat budak kampung kita dengan Mat Bin Abdullah di Tanah Arab tu waktu dia beranak serupa aja. Yang jadi masalah, yang jadi kita dengan dia peringkat rapat ni setelah 40 tahun kemudian bila beliau jadi nabi dengan turunnya ayat Iqra'

NOTA : sila lawati klip video mengenai perkara di atas di alamat
http://hanifsalleh.blogspot.com/2010/02/tok-guru-oh-tok-guru.html

Banyak lagi maklumat seumpama ini boleh diperolehi dari blog Fakeh Khalifah

al-faqer said...

Kepada semua pembaca:

Memang terdapat khilaf dalam sesetengah pendapat. Disebabkan perbezaan pemahaman terhadap Al-Quran dan Al-Sunnah. Orang yg menolak mentah2 pendapat ulamak2 adalah org jahil. Biar saya terangkan. Nanti ada org tuduh saya cakap ulamak maksum. Ulamak2 tidak maksum, tetapi selagi pandang mereka masih diterima majoriti ulamak yg lain, InsyaALLAH pandangan mereka itu benar. Ini terdapat dalam Hadis Nabi Sollallahu alaihi wasallam.

Kepada semua, sila kaji dahulu perkembangan syiah dan wahabi. Sila baca sejarah. Saya tidak kata Syiah dan Wahabi sama. Kemudian sila baca siapa tokoh di sebalik Wahabi. InsyaALLAH akan temui kebenarannya.

@hamba Allah: sila jangan pukul rata. Ada ulamak2 sejati ASWJ adalah ahli sufi. Contoh, Syeikh Alwi.

Kelompok2 tarekat ini ada yg benar dan ada yg sesat. Kewujudan kelompok2 ini adalah disebabkan oleh pembawa2 yg berlainan (ie para sahabat, tabi'en). Ini tidak bermakna mereka memecahbelahkan agama. Begitu juga dengan perkara khilaf. Ulamak2 berbeza pendapat dlm sesetengah perkara, tidak bermakna kitan boleh sewenang2nya menuduh pengamalnya bidaah dan syirik. Nauzubillah.

Saya juga tidak tolak kemungkinan, ada golongan tarekat yg memang sesat dan mereka berselindung sebagai ahli sufi. Tetapi ahli sufi sejati tidak sesat tuan2 yg mulia. Sila buka minda.

Ramai org cakap;
"Ikut ALLAH dan Rasul sudah mencukupi, tidak perlu beratklid kepada mazhab atau ulamak2".

Sejauh mana kefahaman anda tentang Al-Quran dan Hadith? Bila tidak faham, timbullah salah faham terhadap keduanya yg menyesatkan, dan terus menyesatkan org!

@Rasheed: Orang yg bersumberkan Al-Quran dan hadis juga boleh sesat, pemahaman memerlukan ilmu. Ingat, nas atau dalil dan pemahaman terhadapa dalil adalah dua benda yg berbeza. Banyak ilmu diperlukan untuk mentafsir. Kalau tidak timbullah golongan2 yg "pelik2" ni.

muizz said...

kalau tak tahu tentang agama jangan laa nak pandai2 hurai tentang agama...nnt kesian orang lain yang x tahu pasal agama termakan kamu punya penulisan...sebelum tulis aku sarankan ko baca dulu kita fiqh manhajji mazhab syafi'e (3 jilid) pastu kitab fatwa ibnu taimiyah...baru kamu boleh menulis...ni dah laa x tahu(jahil)berlagak pandai plak..(aku x sepandai kamu,tapi x bodoh)

Anonymous said...

boikot wahabi!!!eh silap,boikot blog nii!!blog yg pecah belah umat!!

Anonymous said...

ini dia ahbash yg dibagga2kn...mari kita lihat komentar syaikh besar abad ini Syaikh wahbah zuhaili...
http://www.youtube.com/watch?v=BR_TuQ1IbxQ

Anonymous said...

oo, anak murid al-hariry rupanya..ermmm..

Anonymous said...

Adakah SESAT tu bermakna terkeluar dpd ISLAM????

Tolong jelaskan sikit.....!!!