Friday, November 14, 2008

Asri " dibuang " jawatan?



Dari seorang Muftin Muftary, Asri berhasrat menjadi pencipta puisi....

PUISI BERTAJUK "AKU BUKAN MUSUH HARTA "

abu lehyah nak tambah sikit tajuk pisi tuu...

"TETAPI MUSUH ALLAH DAN RASUL"..TAK GITUUU??

supaya lengkap ayat nafi dan itsbat....haik.

Asri Al-Fattan akan meninggalkan jawatan sementara sebagai muffti perlis pada 31 November 2008....

8 comments:

bunga mawar said...

Majlis Ilmu Dari Buku Habib Abdullah bin Alwi Al-Haddad
{ Januari 6, 2009 @ 12:29 pm } · { Ahlulbait, Majlis Ilmu }
{ Tags: baitul aman, Majlis Ilmu, masjid } · { Komentar }
Majlis-majlis Ilmu Bulanan bertujuan memberi kemudahan kepada masyarakat Kuala Lumpur dan Selangor khususnya serta masyarakat Malaysia ‘amnya menimba ilmu ajaran agama Islam yang ditinggalkan dan diwasiatkan oleh Al-Habib Abdullah bin Alawi Al-Haddad.
Huraian dari buku-buku beliau akan dihuraikan dalam Bahasa Malaysia.
Kesemua Majlis Ilmu seperti jadual dibawah ini akan diadakan di Masjid Baitul Aman 102 Jalan Damai di Jalan Ampang, Kuala Lumpur:

Majlis Bacaan Ratib Al-Haddad serta Syarahan dan Huraiannya setiap Selasa malam Rabu selepas Solat Maghrib
Hari Sabtu 17 Jan 2009 mulai Solat Maghrib sehingga jam 9:30 malam huraian buku berjudul ‘Nasihat Agama dan Wasiat Iman’
Hari Ahad 18 Jan 2009 mulai Solat Maghrib
huraian buku berjudul ‘Dakwah yang Sempurna dan Peringatan yang Utama’

http://pondokhabib.wordpress.com

Zhof said...

Saya bukan nak defend Dr Asri, tapi saya xpernah la dengar beliau mengkafirkan ulama-ulama anti-wahabi.. Saya fikir golongan anti-wahabi lebih bahaya dari golongan wahabi itu sendiri...mengkafir sesama lslam, menyamakan orang yang beriman dengan kafir dan lain2 lagi..nauzubillah...
banyak2 lah bertaubat...enta mengaji hadis dah habis ke belum?

bunga mawar said...

MAJLIS SEMPENA MAULIDURRASUL DI MAF


aturcara @ 7 feb 2009:
1) KULIAH SUBUH oleh:
AL-HABIB SOLEH BIN MUHAMMAD AL-JUFRI



2) MAJLIS UTAMA bermula 6.00 PTG :
- CERAMAH oleh HABIB SOLEH AL-JURFI .
- bacaan WIRDUL LATHIF
- Solat Maghrib
- bacaan MAULID & QASIDAH
- CERAMAH UTAMA oleh :
HABIB KAZIM BIN JAAFAR AS-SAGGAF
(Pendakwah dari Tarim , Hadramaut, Yaman)



anda juga turut dijemput
ke QIYAMULLAIL & BACAAN BURDAH
bermula pada :
3.30 pg ISNIN (9 MAC 2009)




ANDA SEMUA DI JEMPUT HADIR
------------------------------------------------------------
Posted by MASJID AL-FALAH USJ 9 at 2:20:00 PM 0 comments Links to this post
Labels: MAJLIS ILMU, MAJLIS KHAS MAF, TAZKIRAH
JADUAL MAJAALIS HABIB KAZIM AS-SAGGAF

TARIKH
mASa
PROGRAM
TEMPAT MAJLIS

5/3
7 mlm
Maulid
Masjid AlBukhari K.Lumpur

6/3
7 mlm
Maulid
Masjid Nahdatul Islam Sek 18 Shah Alam

7/3
6 mlm
Maulid
Masjid Al-Falah USJ 9

8/3
12 t/hari
Kelas
Madras An-Nur di Pantai Dalam

8/3
7 mlm
Maulid
Baitul Qurra,Sg.Udang Melaka

9/3
7 mlm
Maulid
Masjid Baitul Aman,K.Lumpur

10,11,12/3
Program di Pulau Pinang,Kedah dan Perlis

13/3
12 t/hari
Khutbah
Di Masjid UIA

14/3
11 pagi
Bahas
Perbahasan di Jenderam

14/3
7 mlm
Maulid
Di Jenderam

15/3
12 t/hari
Kelas
Madras An-Nur

di Pantai Dalam

15/3
7 mlm
Maulid
Masjid Kg.Kuala Tekal,Temerloh,

Pahang

16/3
7 mlm
Maulid
Masjid Seremban N.Sembilan,

17/3
7 mlm
Maulid
Melaka

18/3
7 mlm
Mauid
Rumah Ben Alawi di Kemensah Heights

http://pondokhabib.wordpress.com

Anonymous said...

laman anti wahabi saya layari setakat ini( yang mengatakan diri ahli sunnah wal jamaah) penuh dengan caca merba dan fitnah...
mendakwa diri pendokong islam...tapi sanggup mefitnah org lain dgn kata2 yg jijik?...
alasan yg diberi tidak konkrit dan hujah yg tak tahu hujung pangkal...
apa yg saya nampak..
tiada penunjukkan akhlak yg mulia sebagaimana Rasulullah anjurkan..

bagi saya...laman ni amat memalukan umat islam.. sama2lah kita bertaubat dan memohon hidayah petunjuk setiap masa

Anonymous said...

kalau dah buat benda buruk,faham yang buruk macam wahabi memang orang marah dan jijik.Cuma awak tak tau bahaya wahabi ni kepada agama islam tulin dan di mana jijiknya wahabi yang baru timbul ni.Sejarah faham-faham agama dalam islam mestilah luas nak faham wahabi ni.Rajin baca sikitlah.Jangan baca sebelah sahaja.Muhammad abdul wahab nak panggil macammana,nabi pun kata dia syeita.Takkan syeitan islam.Kena dalami ilmu hadis dan sejarah nak faham ini.barang dijauh Allah fahaman wahabi yang datang dari syeitan muhammad abdul wahab.

Anonymous said...

cerita yang awak kata fitnah tu benar belaka.Tak tumbuh tak melata.Jika tank sungguh orang tak kata.Awak kena kaji secara ilmuan apa itu wahabi,Jangan kira syok sendiri sahaja.Nanya awak,bila dah jadi wahabi.

Anonymous said...

istilah wahabi adalah ciptaan orang barat dan syiah serta ahli sufi yang sessat

Anonymous said...

Nabi pon ade nrsbda bhwa umatnye akan brpecah kdp bbrp pecahan....
dan semuanye di dlam neraka kecuali ahli sunnah wal jamaah...
maka wahabi trgolong dlm glongn neraka....
redo bil kufron, kufron...