Tuesday, June 10, 2008

ALBAANI VS RASULULLAH SHOLLALLAHU 'ALAIHI WASSALLAM


Di sediakan oleh ;
Abu Lehyah al-Kelantany
(0133005046)

بيان الحق وكشف أهل الضلال

بسم لله الرحيم الرحمن
الحمد لله رب العالمين ،المنـزه عن الشبيه والمثيل والزوجة والولد والإخوان، الموجود بلا جهة ولا مكان، المنـزه عن كل ما لا يليق به من الصفات والنعوت، والملك القهار ذي الجلال والجبروت، وأفضل الصلاة وأتم السلام على سيدنا محمد خير الأنام، وخاتم أنبياء الإسلام، وعلى ءاله الطاهرين، وصحبه الغر الميامين، ومن اتبع منهاجهم واقتفى أثرهم إلى يوم الدين.ـ"قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "حتى متى ترعون عن ذكر الظالم اذكروه بما فيه حتى يحذره الناس



AL-ALBAANY MENGATAKAN RASULULAH SEBAGAI SESAT



KETERLAMPAUN AL-ALBAANY MELEBIHI BATASAN DAN HAD SEHINGGA BERANI MENAMAKAN RASULULLAH SOLLALLAHU ‘ALAHI WASALLAM SEBAGAI “ SESAT DARIPADA KEBENARAN”. BELIAU MENGATAKAN DALAM KITABNYA (( FATAWA AL-ALBAANY )) :



AKU MENGATAKAN MEREKA,YAKNI YANG BERTAWASSUL DENGAN PARA AULIA’ (WALI-WALI), TIDAKLAH JAUH UNTUK AKU NAMAKAN MEREKA SEBAGAI SESAT DARIPADA KEBENARAN DAN TIDAK RAGU-RAGU LAGI UNTUK MENGATAKAN PERKARA INI ADALAH BERSUMBERKAN DARIPADA AGAMA ISLAM KETIKA MANA AKU MENGATAKAN SESUNGGUHNYA MEREKA SESAT DARIPADA KEBENARAN, KERANA SESUNGGUHNYA ALLAH AZZA WAJALLA MENGATAKAN KEPADA NABINYA A’LAIHISSALAM BAHAWA BELIAU SEBELUM PENURUNAN WAHYU KE ATASNYA (( ووجد ضالا فهدي ))."


NABI SESAT??!!
NABI SESAT??!
nABI SESAT??



BILA DI LIHAT PADA KATA-KATA AL-ALBAANY INI, BELIAU MENGANGGAP DAN MENJADIKAN RASULULLAH SEBAGAI SEORANG YANG SESAT SEPERTI ORANG YANG BERTAWASSUL DI KALANGAN ULAMAK-ULAMAK DAN ORANG AWAM KERANA PADA MEREKA AMALAN BERTAWASSUL DENGAN PARA NABI YANG SOLEH-SOLEH ADALAH SYIRIK, INI MENJADI SATU CELAAN KEPADA HABIBUNA MUSTHAFA MUHAMMAD SOLLALLAHU ‘ALAHI WASALLAM DAN MEMPERLEKEH-LEKEHKANNYA.



BUKANLAH MAKNA AYAT TADI SEBAGAI MANA AL-ALBAANY SANGKA-SANGKAKAN, TETAPI AYAT INI BERMAKSUD DI DALAM SALAH SATU PENTAFSIRANNYA ADALAH SEBAGAIMANA YANG DITERANGKAN OLEH ULAMAK-ULAMAK BAHAWA RASULULLAH ‘ALAIHI SALAM SEBELUM DITURUNKAN WAHYU KE ATASNYA BELIAU TIDAK MENGETAHUI PENDETAILAN HUKUM HAKAM SYARIAT( YANG NI HALAL YANG NI HARAM, YANG NI BOLEH YANG NI TAK BOLEH) BUKANNYA RASULULLAH SESAT!!!..HAYYA AL ALBAANY LU TARA PAHAM??!!



INI BOLEH DI LIHAT PADA AYAT AL-QURAN :



وكذلك أوحينا إليك روحا من أمرنا ما كنت تدري ما الكتاب ولا الإيمان


IAITU MEMBAWA MAKSUD : ENGKAU TIDAK TAHU PENDETAILAN TENTANG KEIMANAN (SEBELUM BELIAU DI TURUNKAN WAHYU). BUKAN MAKNANYA “ SESUNGGUHNYA ENGKAU YA MUHAMMAD, KAU TELAH SESAT KAFIR SEBELUM TURUNNYA WAHYU MAKA KAMI BAGI HIDAYAH PETUNTUK KEPADA KAMU KEPADA ISLAM”!!! BAHKAN RASULLULLAH SEBELUM TURUN WAHYU SEORANG YANG ARIF TENTANG ALLAH TAALA DAN MENTAUHIDKAN ALLAH. BAGAIMANA BOLEH AL-ALBAANIY BERMUKA TEBAL MENGATAKAN NABI KITA MUHAMMAD SOLLALLAHU ‘ALAIHI WASALLAM SEBAGAI SESAT??!!



WAHAI AL-ALBAANY MUTAMAHDITS! TIDAKKAH KAU MERASA MALU KEPADA RASULULLAH SOLLALLAHU ‘ALAIHI WASALLAM DAN BEGITU JUGA KUNCU-CUNCU MU YANG MENSIFATKAN ENGKAU SEBAGAI KHADIM ILMU HADITS AL-NABAWI DAN KHADIM AS-SUNNAH. KAMU PASTI AKAN DATANG PADA HARI KIAMAT KELAK..PASTI..DI MASA ITU BARULAH KAMU INGAT BAHAWA KAMU PERNAH MENAMAKAN RASULULLAH SEBAGAI SESAT DARIPADA KEBENARAN..NANTIKAN AZAB ALLAH TAALA..DAN BALASAN ALLAH TERHADAP FATWA-FATWA KAU YANG MEROSAKKAN MASYARAKAT ISLAM..NAUZUBILLAH MIN SYARRIHIM..




ANTARA FATWANYA LAGI, DI DALAM KITABNYA (( Al FATAWA )) M/S 350,351. BELIAU MENAFSIRKAN FIRMAN ALLAH TAALA :



إن الله لا يغفر أن يشرك به





Lalu berkata :





(( وليس الأية على عمومها فبعض الشرك يعفر ))




“ DAN BUKANLAH AYAT INI BOLEH DI AMBIL DI ATAS KEUMUMANNYA, MAKA SETENGAH SYIRIK ITU DIAMPUNKAN”.



PENULIS MENGATAKAN :



وهذا ظاهر البطلان



AL-ALBAANY MENYERU SUPAYA MEMBINASAKAN DAN MENGHANCURKAN WARISAN PENINGGALAN NABI MUHAMMAD SOLLALLAHU ‘ALAIHI WASALLAM (SEPERTI RAMBUT, PAKAIAN, JANGGUT, DAN SEBAGAINYA)..



BELIAU JUGA MELARANG KATA KATA DI DALAM TASHAHHUD :



(( السلام عليك أيها النبي )



PADAHAL LAFAZ INI WARID DAN SABIT DENGAN HADITS YANG SOHIH..ISSH,,ISS..LAWAN NABI LAGI..!



BELIAU MENAMAKAN MIHRAB YANG BERADA DI MASJID AN-NABAWI SEKARANG INI SEBAGAI “ WATSANIAH” (BERHALA)DAN MENGATAKAN WAJIB KE ATAS ORANG MUKMIN MEMBUANG KUBUR NABI DARIPADA MASJID ATAUPUN DIJADIKAN PEMISAH DISANA DENGAN DINDING SUPAYA TIDAK DILIHAT. DAN BAGINYA KUBUR NABI ADALAH ANTARA PERKARA BIDA’AAH YANG MASIH WUJUD DI MADINAH!!

PERKARA YANG TELAH PENULIS SEBUTKAN TADI BOLEH DIRUJUK DI DALAM KITABNYA:


(( تحذير الساجد من إتخاذ القبور مساجد))


KESEMUA INI ADALAH SUATU KHIDMAT SUKARELAWA DAN KHIDMAT ISTIMEWA AL-ALBAANY KEPADA YAHUDI LAKNATULLAH. LALU SUPAYA TIDAK DAPAT DI KESAN OLEH MASYARAKAT ISLAM MEREKA NAMAKAN AGAMA MEREKA SEBAGAI SALAFIYYAH. MENISBAHKAN MEREKA PADA MAZHAB SALAF. PADAHAL SALAF TIADA KAITAN DENGAN MEREKA SAMADA DARI SUDUT MASA DAN MAHUPUN METHODOLOGI..SEMUANYA BUKAN SALAF TAPI..HUHU..SALOH!!.



AL-ALBAANY MENAMBAH LAGI FATWA SESATNYA LALU SYAZ BELIAU DARIPADA IJMA’ ULAMAK MUSLIMIN , BELIAU MENFATWAKAN HARAM KE ATAS ORANG PEREMPUAN MEMAKAI EMAS IAITU CINCIN DAN GELANG TANGAN DAN SELAINNYA YANG DI PERBUAT DARIPADA EMAS. BAGI MENGABURKAN MASYARAKAT BELIAU MENGATAKAN INI MERUPAKAN IJTIHADNYA ( ADA HADIS SOHIH TU TENTANG KEHARUSAN PAKAI EMAS BAGI PEREMPUAN).BOLEH KE IJTIHAD KALU ADA NASH YANG TSABIT LAGI SOHIH??!.CUKUP TAK AL-ALBAANY SYARAT IJTIHAD?? DI SEBAB INGIN MENGUATKAN PANDANGANNYA MALANG SEKALI BELIAU TELAH MENDHAIFKAN BEBERAPA HADITS YANG SOHIH YANG MENGHARUSKAN PEREMPUAN MEMAKAI EMAS.



BELIAU MENINGGALKAN IJMA’ MUSLIMIN (SEBAB TU WAHHABI DI TIDAK SUKA IJMA’-IJMAK NI) DAN TIDAK MENGENDAHKAN HADITS YANG THABITS. SEPERTI SABDA NABI :



الحرير والذهب حرام على الذكور أمتي حل لإناتهم )) رواه الترمذي



ANTARA ULAMAK YANG MENUKILKAN IJMA’ TENTANG KEHARUSAN PERKARA TERSEBUT IALAH ALHAFIDZ AL-BAIHAQI DI DALAM SUNANNYA JILID 4 M/S 142. DAN JUGA IMAM AL-HAFIDZ AL- NAWAWI MENUKILKAN IJMAK TENTANG KEHARUSANNYA DALAM KITAB (( المجموع )) DAN LAGI AL-HAFIDZ IBN HAJAR AL-ASQOLANIY, AMIR MUKMININ DALAM BIDANG HADITS. INI TERTERA DALAM KITABNYA (( فتح الباري )) .



ANTARA FATWA SESATNYA LAGI IALAH MENFATWAKAN PENGHARAMAN MENGAMBIL WUDUK LEBIH DARIPADA SATU – مد MUD- (SATU TADAHAN TANGAN YANG PENUH). DI SAMPING ITU BELIAU MENGHARAMKAN MANDI WAJIB LEBIH DARIPADA 5 الأمداد. SATU مد SAMA DENGAN TIGA PEREMPAT GELAS AIR. PERKARA INI TELAH TERSEBAR DI AKHBAR-AKHBAR DAN DI DALAM PENULISAN-PENULISANNYA..LIHATLAH SAUDARA FATWA YANG GHULUW INI.


ADAKAH BERMAKNA SETIAP ORANG YANG BERWUDUK HARI INI BERDOSA??!KERANA MEREKA BERWUDHUK DENGAN QODAR INI SAHAJA…




DI SEDIAKAN OLEH ;


ABULEHYAH AL-KELANTANY


0133005046

No comments: